تمرین با کش ورزشی در خانه برای تقویت عضلات پا

28 ارديبهشت 1399
(0 رای‌ها)

تمرین با کش ورزشی در خانه یکی از راه های تقویت عضلات پا می باشد.یکی از دلایل اینکه افراد ورزش در خانه با کش را انتخاب می نمایند قیمت پایین و خرید آسان انواع کش های ورزشی می باشد.در این مقاله تمریناتی را برای شما آماده نموده ایم که می تواند گروه عضلات قسمت جلویی و پشتی ران و همچنین عضلات سرینی شما را بسیار ویژه و عالی تقویت نماید و تفاوت بزرگی بعد از یک دوره برنامه تمرینی با کش را رقم بزند.

اگر شما هم تصمیم دارید برای افزایش عضلات پای خود در منزل و با کش تمرین کنید باید دقت داشته باشید که صبر بسیار مهم است . زیرا کش ها نمی توانند میزان فشار وزنه های سنگین در باشگاه را به پای شما وارد نمایند اما ضعیف هم نیستند.در واقع میزان فشار روی عضلات شما به نوع برنامه تمرینی و انتخاب حرکت مناسب بر میگردد که در این مقاله هم ما تعدادی از حرکات مهم و بنیادی برای تقویت عضلات پا را برای شما آماده نموده ایم.همچنین نکات در مورد انواع کش های ورزشی و هم چنین خرید آن برای شما تدارک دیده ایم تا در هنگام مراجعه به فروشگاه های ورزشی دچار سردرگمی نشوید.شاید بدانید اکثر افراد برای تقویت عضلات ناحیه پا به سراغ تمرینات با وزنه مخصوصا تمرینات با دشتگاه می روند اما نمی دانند که استفاده از وزنه های سنگین در زیر دستگاه های ورزشی می تواند موجبات آسیب های عضلانی را به همراه داشته باشد اگر آمادگی کامل برای شروع یک برنامه تمرینی را نداشته باشند.در یک برنامه ورزشی مناسب ورزش در منزل عضلات چهار سر، همسترینگ، سرینی ها و همچنین ساق،تمرین داده می شوند.البته برای افرادی که در خانه تمرین با کش را انجام می دهند می توان با برنامه ریزی مناسب در یک حرکت اکثر این گروه عضلات را تقویت نمود.

کش های ورزشی در خانه چرا از لحاظ رنگ و مقاومت متفاوت هستند؟

کش های ورزشی در مدل های گوناگونی در بازار پیدا می شوند که به تناسب دارای مقاومت های متفاوتی هستند.برخی از آنها بسیار سفت و محکم و برخی دیگر نیز بسیار شل و ضعیف هستند که اکثر شرکت های تولید کش های ورزشی میزان مقاوت هر کش یا باند را با رنگ ان مشخص می نمایند.معمولا تمرینات با کش های ورزشی در تعداد حرکات بالای 15 تا انجام می شود پس مهم است که شما کشی را انتخاب نمایید که بتوانید این میزان حرکت را با آن انجام دهید.همچنین یک ترفند جالب برای افزایش مقاومت کش هم وجود دارد که در آن شما می توانید برای شروع تمرینات خود یک کش ساده را انتخاب نمایید و سپس اگر نیاز به افزایش فشار داشتید آن کش را دو لایه یا سه لایه کنید تا فشار تمرین افزایش یابد.نکته دیگر در مورد مقاومت کش های ورزشی نوع استفاده آن است که شما در یک رشته قدرتی فعالیت می نمایید یا یک رشته سرعتی و یا هدف شما این هست که در مرحله بازتوانی بعد آسیب هستید یا با هدف تقویت عضلات.

کش ورزشی در خانه چه مزایایی دارد؟

ورزش با کش های ورزشی دارای فواید بیشماری است که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم،برای تمام جنبه های تقویت آمادگی جسمانی می توانید از کش های ورزشی استفاده کنید.نکته مهم دیگر در مورد استفاده از این وسیله ورزشی ارزشمند این است که استفاده از آن فقط به خانه محدود نمی شود و بسیاری از قهرمانان ورزشی در دنیا هم برای گرم کردن ، بازتوانی آسیبهایشان و همچنین تقویت عضلات از کش های ورزشی متفاوت استفاده می نمایند.

ارزان است.

آموزش آن راحت است

در هر جایی و هر وضعیت بدنی قابل اجراست

میزان فشار روی عضلات قابل کنترل است.

قیمت کش ورزشی در خانه چقدر است؟

کش های ورزشی در خانه نسبت به سایر ابزار وسایل ورزشی تمرین در منزل از قیمت پایین تری برخوردارند که معمولا از 15 هزار تومان تا چند صد هزار تومان بسته به شرکت سازنده و همچنین نوع کش که در بخش بعدی برایتان توضیح داده ام می تواند متغیر باشد.

در هنگام خرید کش ورزشی در خانه به چه نکاتی دقت نماییم؟

اگر شما به یک فروشگاه لوازم ورزشی مراجعه نمایید انواع متفاوتی از کش های ورزشی را خواهید دید.در یک دسته بندی ساده می توان به :

1- کش پیلاتس(Pilates bands) : برای اجرای حرکات پیلاتس کاربرد دارند.

2- کش های بدنسازی متصل شونده به در (Door Gym Resistance Band) : اکثر شرکت ها این مدل کش ها را برای تمرینات در منزل با سی دی و کتابچه راهنما عرضه میکنند تا در خانه براحتی تمرین کرد.

3- کش‌های لوله‌ای دسته‌دار (Handle Tube Resistance Bands) : داشتن دستگیره برای جای دست از مزایای آن است ولی ابعاد آن ثابت است.

4- کش‌های 8 شکل( Figure 8 – Resistance Bands) : برای انجام تمرینات تقویتی اندام تحتانی می تواند بسیار مفید باشد.

5- کش بدنسازی 4جهته (4way resistance bands): این کش ها همانند کش های لوله ای دسته دار هستند با این تفاوت که برای تمرینات همزمان پایین تنه و بالاتنه هم می توان از آن استفاده کرد.

6- پاور بند (Power Band) : اگر بدنبال افزایش قدرت هستید از این کش ها باید تهیه نمایید.

خب همانطور که ملاحظه کردید مدل های متفاوتی از کش های ورزشی وجود دارد که شما می توانید با توجه به هدف خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

آموزش ورزش های با کش در خانه برای تقویت عضلات پا

در ادامه برای شما نمونه تمریناتی را آماده کرده ایم که با یک کش ورزشی لوپ بسادگی در منزل شما قابل اجراست.

 

کش در منزل,تمرین کش در خانه,ورزش با کش در خانه,تمرین کش برای تقویت عضلات پا

 

کش در منزل,تمرین کش در خانه,ورزش با کش در خانه,تمرین کش برای تقویت عضلات پا

 

کش در منزل,تمرین کش در خانه,ورزش با کش در خانه,تمرین کش برای تقویت عضلات پا

 

کش در منزل,تمرین کش در خانه,ورزش با کش در خانه,تمرین کش برای تقویت عضلات پا

 

کش در منزل,تمرین کش در خانه,ورزش با کش در خانه,تمرین کش برای تقویت عضلات پا

 

کش در منزل,تمرین کش در خانه,ورزش با کش در خانه,تمرین کش برای تقویت عضلات پا

 

فرشاد فرجوند

از سال 1388 در زمینه ماساژ فعالیتم رو شروع کردم و قبل اونم تمام کلاس های مربیگری بدنسازی و فیتنس رو رفتم اما بخاطر شرایط زندگی و کار خیلی نمیتونستم باشگاه برم یا مربیگری کنم.واسه همین شروع کردم تو خونه ورزش کردن.حالا اینجا توی ماسافیت تجربیاتم رو میخام با شما رفقا به اشتراک بزارم.

بدون نظر

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

ماسافیت چیه؟

ماسافیت یک پروژه ایجاد سلامتی و تناسب اندام با کمک ماساژ و ورزش در منزل است که در بستر اینترنت آموزش هایی را به علاقه مندان ارائه می نماید.تمام آموزش های ماسافیت توسط فرشاد فرجوند تهیه شده که خودش این راه رو رفته و از سال 1388 تا به امروز این مسیر رو تجربه کرده است.

شبکه های اجتماعی

           

کلمات کلیدی

Top